torsdag 1 oktober 2015

Not my day!!

Efter en lång arbetsdag kommer jag hem till ett blodbad.

Lillis har haft huvudvärk sedan igår kväll och täppt näsa men just före jag slutade på jobbet får jag reda på att han har fått näsblod.

Blodiga papper och en blodig näsa som bara inte vill sluta blöda är ingen rolig start på kvällen.

Runt kl 18 bad han mej om att baka något. Ok!! Jag vispar ihop en rulltårta snabbt med jordgubbsfyllning. Allt går bra och jag är nöjd.

Sedan när jag ska vispa lite grädde till rulltårts skivorna faller ena vispeln till min elvisp i bitar. Förbannad och trött kommer det ju några fula ramsor ur min mun.

Vispar då vidare med en vispel och får grädden klar. Yes!!!

Skär upp rulltårtan och börjar lägga grädden på när lillis kommer och säger att han inte ville ha rulltårta utan en riktig kaka.

Jävlar anamma ändå!!! Kunde han inte säga det tidigare? Biter ihop och pratar lugnt till honom om att vispeln är sönder så nu blir det rulltårta eller ingenting.

Pojk jäkeln valde INGENTING!!! Grrrrr!!!

Så nu har vi rulltårta med grädde på men ingen som äter den.

Jag ger upp! Fan jag tar en tobak och efteråt lägger mej i sängen.

Detta var inte min dag!!

Inga kommentarer: