torsdag 3 september 2009

Leva livet...hur då?

Det har häntt en hel del sen senast. Var ska jag börja?

Rex växer och blir stor o olydig. Han håller mej alert i alla fall.

Robin har fått mopokortet och en nyköpt skoter. Han snurrar runt hela tiden och spenderar pengarna i tanken.

Jag har varit lycklig och haft många glada dagar med fjärilar i magen även om jag väntar på att skillsmässan ska träda i kraft...men men nu har jagg landat på jorden med en megasmäll och konstaterat att ingen karl är så god som den låter dej att den är. De är alla skitstövlar, tyvärr...om de inte är släkt med dej förstås.

Skolan har börjat och det börjar ta emot men det kan bero på att min vardag är ganska jobbig just nu.

Jonathan har varit sjuk igen en gång av många....jag har varit hemma i 3 dagar med honom redan och han har nu fått en röst åtminstone.

Snart har jag födelsedag och blir hela 37 år men jag ser ingen orsak i att fira...så jag firar brorsans flickvän istället på lördagen. Int för att jag är i firan "mood" men jag ska försöka mitt bästa i alla fall.

Jag har också börjat fundera på attt flytta hemåt tillbaka med barnen...men vågar inte tänka tanken till slut. Jag har inte så mycket som håller mej kvar här var jag bor nu förutom några goda vänner, mitt arbete o min skola....ungarna har ju allt här. Känner att jag gör fel i att riva upp dem men hur länge ska jag orka må dåligt o försöka gå igenom varje dag illamående...ja deet vet jag inte tyvärr.

Få se nu vad vardagen för med sej! Kanske jag kan bli lycklig igen o få tillbaka mitt skratt. Det råkar väl bara vara gömt under en hel massa tillbakahållet gråt.

Känns bra att få skriva av sej lite åter en gång när jag känner som jag känner. Även om ingen troligtvis läser min blogg mera men det är bra att få tömma sej ibland!

Nu ska jag då återgå till vardagen med snorig o grinig pojke och hänga upp tvätten.

Gråa höstkramar till er alla!

Inga kommentarer: