söndag 26 juni 2011

Arbetsveckan närmar sej!


Jaha då var midsommaren firad och nu väntar jag bara på att de äldre barnen skulle hitta sin väg hem igen.

Firade midsommaren med moster med familj och brorsan o hans flickvän. Det var en lugn kväll tills nära midnatt när min far uppenbarade sej hos mosters när vi var på väg till sängs....men tyvärr pga mej kunde ju inte han eller hans sötnos komma in o hälsa på.....hon tror definitivt att jag har spetälska tror jag....helt hopplöst fall.....jag hoppas innerligt att hon en dag ska få allt tillbaka som hon har förstört i vår släkt. Hon behöver få känna när allt rivs från en och man misstar all tro på sin egen familjemedlem.

Kohtalo ratkaisee heter det ju på finska o de hoppas jag faktiskt för även om jag aldrig gjort henne nåt eller endast sett henne 2 ggr i hela mitt liv så hatar jag denna kvinna så mycket att jag kunde önska henne dit pepparn växer utan återvändo :(

Men midsommaren var ändå bra o Rex har fått springa av sej. Becca har varit i Sverige med sina kusiner, Robin i Ekenäs med sina gamla o nya vänner.
Jag är hemma nu med Jonte och Rex men det känns tomt och ledsamt så jag borde ha stannat en natt till som jag funderade på.

En dag flyttar jag säkert tillbaka mot min hemstad men inte än....men jag saknar det staden så otroligt. Där finns mina vänner, släktingar o familj. Där finns allt det som jag behöver för att kunna leva. Här var jag är finns det inte en plats var jag passar in....tomhet, depression och ensamhet är de ord jag tänker på dagligen.

Nå snart får jag semester o drar mej neråt o kanske jag får låna min mosters lilla stuga vid stranden eller så får jag leta efter någon annan plats att bo på.

Så nur har jag tömt mej lite igen så då borde jag vara färdig för en ny arbetsvecka igen. Näst sista arbetsturen är min under hela veckan. Jonathan får spendera tid med sin syster o deras kusiner i veckan. Han behöver inte sin dagisplats före på hösten mera har jag nu bestämt. Han ska få ha en lång ledig sommar en gång för alla.

Ha en skön helg allihopa!!!! Njut av solen!

Inga kommentarer: