tisdag 17 juli 2012

Tredje veckan semester....

Vilken dag!!! Alarmet på min mobil ringde kl.5 imorse på en semesterdag :( Orsaken var att min äldsta son som jobbar i Mjölbolsta var igår i Ekenäs och firade sin kompis som fyllde 18år i sin tur. Som vi alla som känner Robin vet så är han ingen morgonmänniska alls o då lovade jag bli hans väckarklocka ;) Nå jag vaknade nog i tid o började ringa min son....tuuuuuuut.....tuuuuuut....tuuuuut....tills en annan kille svarar o förklarar att han försöker väcka min sn redan....ring om en stund igen.....ok! Ringer 15 min senare o han e vaken! Detta är bättre än lotto vinsten (eller inte nu riktigt men pretty close)....han pratar med mej i telefonen o jag ställer frågor som har du ögonen öppna?, står du upp från sängen? Osv. Han var vaken...bra fint....jag kan gå o lägga mej en stund då igen :) Jag får ingen sömn :( nåt innanför mej säger att jag ska ringa honom igen....vilket jag gör....läääääääänge o flere gånger....grrrrr.....ungjäkeln hade somnat pånytt o vaknade inte av att jag ringde honom....grrrr....slutresultatet....HAN VAR FÖRSENAD IMORSE :(( Men när han anlänt till jobbet fick han ändå ett förlängt arbetskontrakt ;) Nå resten av min dag har då gått till att dricka kaffe på en solig balkong tillika jag kollade Fb på iPaden. Rensade båda toaletternas avlopp....uschigt värre som vanligt....o sen bjöd jag mej på lite film som hette Date movie och fick mej ett härligt skratt :D Nu har vi blandade känslor om dagens pik-nik...hmmmmm.....solen skiner mellan varven men regnskurar kommer med en tät takt....vad ska vi göra månne? Nu over and out från Nordsjö <3

Inga kommentarer: