lördag 23 maj 2009

Bättre tider på kommande???

Ute regnar det igen en gång. Solen sken en liten stund men nu är det mulet o regnet smattrar mellan varven.
Jag har min syster Pamela på besök med dottern Jonna sedan igår. Vi hade i planerna att gå till Maailma Kylässä men regnet förstörde våra planer.
Om vi skulle ha tagit oss dit med båda 3 åringarna kan det vara att jag skulle ha haft en simmande pojke i alla pölarna och det hade ju inte varit så roligt...åtminstone inte för mej.

Vi beslöt oss för att ta oss till Hop Lop istället. Där spendera vi 2 timmar och kom ut med två mycket trötta, gnälliga och genomsvettiga 3 åringar. Rebecca var inte så hemskt pigg efter allt "härjande".

Nu är vi då hemma efter en butiksrunda och försöker få Fajitas gjort till en sen middag. Min "lillebror" Jesse är på kommande hit och äta under tiden som flickvännen Mixo är ute och svirar runt i Helsingfors med sina vänner. Kan bli en sen kväll för oss alla!!

Annat nytt som har hänt är att vi ska skaffa oss en hundvalp. Vi får vovven om ca 1½vecka. Han har inget namn än. Han är en blandning på schäfer, labrador och någon sorts vallhund. Han är liten, lugn och gullig. Men jag är beredd på mycket än. Oftast är ju valpar som småbarn...oförutsägbara. ;)Min bror och pappa tar Herr Valps bror till sej, som ska heta Gizmo. Detta ska bli en intressant tid nu när det blir 2 bebisar i våra två hem. Vi har planerat att de ska få vara så mycket som möjligt tillsammans för att de inte ska känna sej ensamma.
Kanske framtiden börjar se lite ljusare ut för mej nu också. Jag får annat att tänka på och sköta om. Lilla "Lufsen"(enligt mej) är en ögonsten och jag bara väntar på att han ska få flytta hem till oss. Äntligen en hund efter alla tomma år!!!

Nästa veckas projekt är - SHOPPING!
Hundsäng, matskålar, borstar, leksaker osv. Mitt bankkonto gråter men vad gör det... ;)

Nu måste jag fortsätta med maten. Trevlig helg till er alla!!!

1 kommentar:

ghita sa...

Hejsan! Trodde jag lämnat en kommentar igår men tydligen inte! Vad roligt att ni får en hund!!
Du ser ut att må bättre! Kiva!
kramar från oss