söndag 10 maj 2009

Lång tid sedan senast!

Här sitter jag då åter en gång i Karis. Denna gång inte alls på lika gott humör som tidigare. :(

Jag hade tänkt mej få ha en rolig och trevlig kväll igår men problemen stakade på sej från igår på dagen till igår natt och jag kom inte längre än till baksätet av min egen bil och några varv runt stan med brorsans flickvän som chaufför.

Jag måste säga att när man märker att första väggen kommer emot en så borde man förstå att sluta tro att resten av dagen skulle bli bättre.

Jag har nu konstaterat igår natt att jag inte vill vara runt långtråkiga människor för de bara gör en på dåligt humör och förstör ens "fiilis".

Jag kommer att stänga in mej i mitt hem i Helsingfors och göra inget annat än jobba, studera och ta hand om mina barn i fortsättningen. Ingen vits att ens planera något roligt. Det finns alltid nån som förstör ens planer ändå.

Morsdagen firar jag med mina tre barn hos min pappa. Jag kokade morgonkaffet till mej själv. Jag fixade min frukost själv och nu har jag packat våra väskor och är redo att köra hemåt till Helsingfors istället med tre gnälliga, gråtande slagsbultar.

Vet inte vad jag ska säga men är detta ett liv att leva för??? På riktigt???

Jag hade inte ens en tanke att mitt liv skulle bli såhär för 15 år sedan.....vilken jävla ärthjärna jag var då. Nu när jag vill leva så vill ingen hålla mej sällskap. That´s my luck!

Hoppas ni alla andra där ute har haft en trevlig morsdag!

1 kommentar:

ghita sa...

Oj oj oj det där låter inte alls bra! Vad hände riktigt igår? Förväntningar som inte infriades? Att laga sitt morsdagsmorgonmål själv låter inte alls kiva :( Hoppas du hittar energi någonstans, hör av dig om du behöver prata! Kram, Ghita