måndag 11 maj 2009

vardagen ett måste???

Sitter hemma med ett sjukt barn och ett krassligt barn. Jonathan har feber men ännu finns det energi i honom så att det är svårt att få honom lugn mellan varven. Rebecca har varit flunssig en längre tid och hostar o snörvlar nätterna igenom så hon blev hemma och vila upp sej idag än.

Känner mej instängd och vill så gärna få lite roligt in i mitt liv men tror inte att det är möjligt för mej. Är det våren som gett sej på mej eller börjar mitt liv rasa irunt mej? Känner knappt igen mej själv längre. Kusligt!!!

Tur att man har ungarna i alla fall...annars kan jag se mej sängliggande i timmar.

Skolan har jag ingen lust med just nu fast jag vet att det bara är en kort tid kvar före sommarledigheten. Var ska jag hitta den saknade energin???

Kanske den finns i köket mellan diskbordet och spisen....dit ska jag gå nu och se om maten kunde bli klar nån gång idag än!!

Det enda goda är väl att solen skiner idag och att vi kommer närmare sommaren för varje dag som går!

Inga kommentarer: