fredag 24 april 2015

Dagen i ett nötskal

Fick äntligen en läkartid imorse kl 9.30.

Fick vänta en god stund på min tur men när jag fick gå in till läkaren så började det hända saker.

Denhär läkaren titta i halsen o lyssnade på mina lungor o min andning.

Efter att han ställt en hel massa frågor om mina allergier o mitt rökande så skrev han ut en doximycin kur, ventolin o hostmedicin till mej.

Sedan var det dags för labben o efter de äntligen till apoteket.

Läkaren ringde labbsvaren några minuter före kl 16.
Förhöjdt crp och vita blodkroppar. Kan tyda på lunginflammation men åtminstone luftrörsinflammation o bihåleinflammation o något som hette otsaontelotulehdus på finska.

Tillbaka på måndag om jag inte blivit bättre men jag tror på att jag blir frisk nu denna gång. Håll tummarna för mej allihopa!

Inga kommentarer: