lördag 4 april 2015

Påsk - otursdagar?

En bekant ligger på mejlans sjukhus medvetslös med lunginflammation och njurproblem efter att ha blivit hemskickad från akuten med hög feber om o om igen. Nu är han i mycket dåligt skick.

Min kära vän ligger i mejlans sen igår med domningar i mage o ben. Hon har gått igenom alla möjliga tester men inget hittas. Orolig för henne just nu. Väntar på svar!!

Efter denna information ville jag inte ens röra mej utomhus igår utan tänkte att hemma är säkrast ställe.

Sagt o gjort så började jag baka. Ugnsluckan gick sönder!!! Tur så kunde grannen låta mej låna hennes ugn så att bullarna blev gräddade men torrkaks smeten blev ogjord o likaså semlorna.

Imorse vaknade jag med en hiskelis magont. Kommer knappt upp ur sängen men lyckas på nåt sätt komma till toaletten. Satt en stund ihopvikt o sen hände de....diarre!!!

Nu är jag bara trött men hungrig så jag vet inte vad som hoppade in i min mage tidigt imorse för nu har jag ingen värk.

Denna påsk har varit lite annorlunda än mina tidigare men nu håller vi tummarna för att resten av påsken ska bli bättre.

Påskgummor bakom dörren så jag måste springa o dela ut godis nu.

Glad påsk allihopa!!!

Inga kommentarer: