torsdag 25 juni 2015

En regnig dag

Idag har det varit en regnig dag eller ups det har blivit en ny dag redan. Det tegnade i Helsingfors nästan hela onsdagen. Åskan hörde jag på håll två gånger men den var mycket långt borta.

Min syster med familj kom på ett snabbt besök idag till oss. Fick prata strunt en stund så det var ju roligt.

Det har varit en lugn dag på jobbet och hoppas på en likadan imorgon. Jag har bara två arbets skift kvar på egen dagis och sedan tio skift kvar på sommardagis före semestern börjar.

Min kropp och min hjärna är så i behov av semestern redan men vad kan jag göra annat än försöka orka lite till.

Jag har inte en plan färdig för min semester. Det är hemskt men jag har inte ens orkat planera något inför min semester eller jumppa något för jag är trött hela tiden.

Jag försöker hålla humöret uppe varje dag för alla omkring mej men innanför blir jag bara tröttare och tröttare. Usch! Hur ska semestern gå månne? Undrar om det är vädret som gör mej sådan här?

Nu ska jag försöka få tag i sömnen och ta ett nytt andetag imorgon igen och hoppas på det bästa.

Godnatt allihopa!

Inga kommentarer: