söndag 21 juni 2015

En utfärds söndag

Idag tog jag dottern o Junior ut o äta till McDonalds i Nordsjö. Vi brukar inte äta på plats utan vi brukar ta maten med hem de gånger vi besöker platsen men idag valde vi att äta där. ETT DÅLIGT BESLUT!!!!

Hela platsen var fylld av ungdomar som svor hit o dit. De hoppade över soffor o for hit o dit för att stjäla mat av varandra. Där va otroligt svårt att äta när soffan rörde på sej var vi satt o ungdomarna skrek i våra öron. Ingen av personalen brydde sej om ungdomarna.

När jag gick för att be personalen göra något åt saken fick jag till svar att de hade haft så bråttom men att de normalt är stränga med ungdomarna...pfffft säger jag. Det är samma sak varje gång vi varit dit o vi har ätit där 3 gånger detta år.

För att få tömma hjärnan förde jag hem sonen o leka med sin kompis o tog dottern till Nordsjö toppen. Ett evinnerligt vandrande men ååååh så skönt o toppen är så vacker när man äntligen nått den.

Vi åkte hem efter första utfärden upp till toppen o hämtade hunden Rex o åkte tillbaka igen med honom. Så ikväll vandrade vi två gånger upp på Nordsjö topp i Helsingfors med dottern. Efter detta åkte vi till Nordsjö hamn för små båtar o njöt av det fina vädret före vi kom hem igen. Skönt var det i solen o varmt men nu är vi trötta o imorgon har jag jobb o barnen ska gå över natten till min goda vän.

Godnatt allihopa!!

Inga kommentarer: