torsdag 18 oktober 2012

Det där lilla problemet med hundhår :(

Nu har vi då åter en gång kommit in i den härliga tiden när Rex byter päls inför vintern :(

Jag vill svära och skrika....stora vita mjuka hårtussar hänger från hans päls och överallt i mitt hem :@

Jag kammar....borstar.....kammar och borstar igen....men han lossar bara mer och mer.

Jag sku faktiskt inte orka med detta just nu :'(

Det är nu hans "Lassie" del kommer på ytan för den lossar ju otroligt mycket hår ett par gånger om året.

Jag vet ju att det blir bättre om en.månad eller två men det känns som en lång tid att hålla på med pälsen i en så lång tid.

Nå hunden njuter ju förstås och det är ju inte hans fel så det är bara att bita ihop och sluta gnälla.

En hundägare kan ju inte leva på rosa moln hela tiden ;)

Ha en skön dag allihopa. Jag njuter av mina barn hela dagen....vi har ju höstlov allihopa :D

Inga kommentarer: