tisdag 30 oktober 2012

Ibland är det bra att gråta

När man sörjer är det bra att gråta mycket o få tömma sej på alla ledsna känslor.

Om man inte kan gråta så kan man inte prata ut om sin sorg o bearbeta den ordentligt så att man kan lägga det i ett annat fack o fortsätta med sin vardag sakta men säkert.

Man borde alltid kunna nu o då gråta ut även om man inte har en nära som har dött el.dyl.

Ibland känner jag av en sådan stress att min kropp är så trött att jag bara vill gråta eller när vardagen med barnen o deras trots tär på krafterna till den punkten när jag känner mej som inpackad i bomull o int orkar eller kan ta emot mer.....då vill jag kunna gråta.

Men åt mej växer de bara mer skinn på näsan som alltid mamma min sade när jag var ung....o tårarna rinner inombords istället vilket gör mer ont faktiskt.
Varför inte börja ha en gråt dag per månad åtminstone då man får gråta, gnälla, skrika o tömma sej på sina "onda" känslor????

Over and out från Nordsjö

Inga kommentarer: