tisdag 23 oktober 2012

Hur man rimmar!!!

Idag igen blir mitt blogginlägg om min yngsta son :) Han har börjar rimma en hel del hemma på sistone....ikväll mer än tidigare ;) Han sitter och tittar på Niko filmen med mej och säger mmittiallt....spotta, skotta....hmmmmm de rimmar mamma. "Jo då det gör de, svarar jag." "Spotta, råtta, våtta...", fortsätter han...."Mmmmm...." är då mitt svar. "Mamma vad rimmar med rumpa?" "Strumpa är ett ord som rimmar med rumpa, gulle!" "Aijooooo!!!!" fnissar han. Så hör man mittiallt....ha ha ha...tänk om en rumpa sku ha en strumpa....då jag bara tittar på honom o säger som en dum vuxen att inte ryms det en strumpa på en rumpa gulle :O Han fortsätter rimma då jag tycker att han kunde titta på tv istället....dum vuxen kommentar igen märkte jag sen då han uttrycker sej till mej.... "Men mamma om jag inte kan rimma så kan jag int prata alls"....dööööh...min reaktion kan ni ju tänka er då :S Min yngsta är ju inte den tystaste barn man kan ha....han pratar ju för flere än ett barn per gång även om han inte kunde rimma ;) Då börjar han men rimmande ännu mer....rimma, simma, dimma, limma....."MAMMA hör du alls vad jag säger?" Min reaktion är då "OMG!!!!!!" Men jag svänger mej om och tar honom i famnen och säger att du är så duktig pojke men kan vi titta på Niko nu istället? Försöker hålla mej lugn hela tiden och inte sucka så högt framför honom. "Mamma är du trött och irriterad nu mamma så borde du kanske gå på balkongen och röka lite och kanske du då lär dej att rimma lika bra som jag för annars kan du få huvudvärk mamma!!" säger den lilljäkeln till mej :/ Åh vilket härligt liv med en 6 årig kille som vill lära sej mycket och allt på en gång. Jag är ju inte van när de andra två aldrig varit sådana här. Det tär på krafterna ofta och även på nerverna med en besserwisser pojke men det ger mej många skratt också kan jag lova. Han leker med ord och siffror i ett kör....dagligen....och han drar till sej nya saker hela tiden. Han frågar saker som även jag inte vet om Östersjön konstant och det kommer från någon teater som han varit på med förskolan. Hans information som han snappat upp härifrån och därifrån fastnar i hans hjärna och ibland tycker han att jag är ganska dum och töntig när jag inte vet svar på allt men jag är ju ganska gammal tycker han ibland också ;) Idag har han rabblat upp dagar också för han ska för första gången i sitt liv till "Mosketrian!!!!" som han kallar det på fredagen ;) Han ska med sin pappa på en Eid fest på fredagen till en moské och han har då försökt förklara åt mej att för att jag är född i Finland så får jag inte komma med på det.... ;) Jag försökte fråga var han trodde sej vara född då? Svaret var klart och kom ögonblickligen!!! "Nåh i Finland förstås men min pappa och jag kan prata bengaliska så vi får gå till mosketrian och ge mat till de fattiga som inte har jobb eller någon mat hemma, men du har ju pengar mamma och du har ju mat så inte får du komma med." Vad kan man säga till detta annat än LYCKA TILL PAVEL PÅ FREDAGEN!!!!! ;D Over and out från en litet tassig familj i Nordsjö, Helsingfors :D

Inga kommentarer: