tisdag 9 oktober 2012

Kan abborren borra???

Jag vet inte vad min yngsta son har gjort idag på förskolan men ikväll frågade han mej om abborren kan borra????
Måste ju svara att nehe de kan den inte då min son svara mej....aaaaa så den heter bara så då??? ;)

Följdfrågan var kan ålar åla då mamma????

Öööööh jooo nog kan man väl säga det....de slingrar sej som ormen på marken...hans svar var då ja men de finns ju i vattnet mamma.....dah....som om jag inte sku veta det :O

Vänta....det tog inte slut än....ho ho ho!!!!

Mamma vet du den där Diana parken??? Voi gulle du menade skert Diana teatern?....nääää utan parken!! Jaha... Nåh???

Vet du att Diana var en gud? Uhuuuuu...ok! Tror du på mej mamma??? Pust....ja ja jag tror dej men du var säkert på Diana scenen på teater idag gulle....nähä mamma jag var i Diana parken (börjar känna mej dum....va attan e Diana parken?)

Diana var rn krigsgud......!!!!! Mitt svar var liksom öööööööh ok!!!!

Sen bytte han ämne...ha ha tro int tt de blev nåt enklare för mej inte ;)

Mamma jag var i centrum idag....mmmmmm gulle jag vet det.

De e så platt i centrum mamma!!! Vadå platt fråga jag....dum som jag är förstås ;)
Nå titta nu här hos oss slingrar vägen högt o hit o dit...aaaaah var mitt svar....mamma de e nog tråkigt o platt i stan...ok gulle var mitt svar.

Mamma du lyssnar ju inte på mej!!!!! Klart att jag lyssnar. Men vad kan jag göra åt plattheten...pjuuuuh? Jag stölde igen en fråga. När ska jag lära mej!?

Men mamma kan int du göra så att de lite slingrar sej som en orm mamma? Åååååh herren min guuuud....hjlp mej nu redan!!!!

Jag förblev tyst denna gång....han började sjunga för sej själv....äntligen tog frågorna slut eller?????

Nej o åter nej!!!!!

Mamma du får int kast skräp!!! Ja men de gör jag ju inte gullet.

Ja men du får int kasta skräp i vattnet....Ja men de gör jag ju int....vad menar du???? Märkte ni att jag ställde en fråga igen....idiot är jag med stora I....jisses o gaddar ändå :(

Nå mamma skräpet blir olja i vattnet o då dör fiskarna mamma.!!!!!! Jaha nå men jag kastar int skräp i vattnet....hans svar var då....ja kom ihåg det nästa gång också!!!!

Give me streight to survive my baby boy The genius ;)

Kvällen fortsatt med mera frågor som bara kom flygande men allt klarar jag inte av att skriva om för ibland tror jag att jag blir dummare för varje dag som han blir klokare!!! Inget enkelt liv att vara mamma nuförtiden gott folk ;D

Over and out från Nordsjö <3

Inga kommentarer: