fredag 3 maj 2013

Åter sjukdagar med Junior :(

Om det finns något som jag hatar så är det sjukdagar där jag måste vara hemma med ett sjukt barn. Varför alltid jag? Varför mina barn?

Denna gång handlar det om min yngsta hjälte. Han har haft hudproblem under de senaste tre veckorna. Senaste veckan har han vaknat på natten och gråtit när han rivit/skrapat sönder sin hud.

Vi har salvat honom både hemma och på förskolan med apobase salvan men det har inte blivit mycket bättre.

Igår ringde jag läkartid när jag hade sovit knappt några timmar på natten. Vi fick tid till vår egen läkare (svensk språkig....halleluja) och han kollade pojkens hela kropp.

Sedan blev det labb besök vilket ju inte är något Jonathan älskar, tyvärr.

Så nästan en timmes helvete där tre kvinnor håller i honom kom äntligen till sitt slut och nu har de bakterieprover, allergiprover, skrap prover av huden och svampprover av huden.

Efteråt måste jag salva in killen min och på med hans bomullsvantar igen såsom han haft i veckor nu.

Under tiden vi väntar på svar använder vi salvor, både medicinska och bassalvor. Han äter antihistaminer dagligen. Hans vantar ska bytas ut två gånger om dagen åtminstone. Han salvas 6 gånger om dagen och han får inte duscha med dusch gel under denna vecka...han duschas med bassalva. Pust!!!

Men hör och häpna! Efter gårdagens salvande var huden inte lika röd längre och han skrapade sej nog men inte lika mycket mer....positivt för mej var att jag fick sovet hela fem timmar förra natten!!

Jag känner mej nästan utvilad idag ;)

Nu fortsätter salvandet idag och under hela helgen och så hoppas vi på ett gott resultat på måndagen för då ska jag attan till jobbet och pojken skriker efter sina vänner på förskolan redan idag.

Hur vi ska se till att han inte ska få skrubbsår vet jag inte....han är ju en rörlig typ som älskar fotboll :(

Nå jag tar det problemet när det uppstår.

Jag lägger upp några bilder på hur fin hans hy var igår natt efter en hel dags salvandet.

Fina resultat som ni kan se här nedan :)













Inga kommentarer: