torsdag 7 januari 2016

Jobb och hobbyn

Idag var det då första dagen på jobb efter semestern. Det var faktiskt ganska skönt. Otroligt men sant!!

Idag var det även första korgbolls träningen för Junior. Han njöt även om träningarna går på finska och han knappt förstår något av det språket.

Han vill fortsätta så nästa veckas tisdag och torsdag sitter jag då och följer med träningarna. Korgbollsmamma at your service hahaha.

Idag har vi haft -25 grader i Helsingfors. Det var imorse när jag vaknade. Under arbetsdagen var det runt -23 vilket det är ännu också. Brrrrrrrrr....vintern har anlänt på allvar.

Imorgon graveyard shift så det blir en otroligt tidig väckning men det är ju fredag så ingen fara alls.

Vad ska man hitta på till helgen då?
Lux karnevalen kanske??? Få se hur vädret blir. Men något måste jag hitta på i alla fall.

Nu är jag för trött för att skriva mer så håll er varma och må bra.

PS. Jag har skrattat idag och det kändes skönt. Jag är påväg tillbaka på rätt väg igen. Yeah!!!

Inga kommentarer: