söndag 12 mars 2017

Min lördag!!

Igår var en dag som jag jobbade hårt med mitt blodsocker. Det var lågt hela dagen igenom.

Oftast när jag är stressad orkar jag inte äta. Samma sak när jag är trött. Då dricker jag bara mycket kaffe med mjölk i utan sötningsmedel och mycket vatten.

Igår var en sådan dag då jag psykiskt mådde dåligt. Trött på mitt liv och alla motgångar som bara inte ger med sej vad jag än gör.

När mitt blodsocker föll till 4.6 så bestämde jag mej att nu måste jag äta för annars kan jag inte ta min medicin.

Jag är alltså en diabetes II människa. Inget insulin men två gånger om dagen metforem tabletter.

Annars njöt jag av min kära kompis sälskap igår i Jorvas och hade det bra. Men när man mår dåligt innanför så hjälper inte alltid en god väns eller ens gudsonens sälskap. Man bara måste jobba med sej själv för att må bättre.

Jag är bra på olika masker. Jag drar på mej en mask och skrattar på rätt platser eller gör mej rolig så märker sällan människor omkring mej hur jag mår.

Sanningen är ju att om du skrattar och gör dej själv rolig så är ju alla omkring dej glada och tror att allt är bra. Som sagt jag har mina masker och roller under kontroll.

Idag vaknade jag till ett blodsocker på 5.3 så det är ju ganska bra. Jag är trött men nog ska denna dag gå också såsom alla andra dagar har gjort.

Ha en skön dag allihopa!!

Inga kommentarer: