måndag 10 oktober 2011

Kolla alltid klockan!

Har en liten historia att berätta till er om min dag ;) Vaknade när mobilen ringde idag morse lite efter klockan 6 och trött som tusan steg jag in i duschen o stod en god stund där för att vakna. När jag kom ut från duschen och skulle klä på mej kollade jag klockan på mobilen och fick mej en chock. Klockan var 7.10 och jag fick tusans bråttom att komma på jobb i tid....min tur började ju kl. 7.30. Hundens rastande fick jag lämna åt Robin och J fick P hämta till dagis senare....OMG!!!! Hann bara skriva ner några rader med kommandon på ett papper som jag lade ner på köksbordet åt alla det gällde och sen sprang jag iväg i regnet till jobbet :/ Jag kom fram och min mobil visade kl. 7.27....pjuh....jag hann :) Stiger in på arbetet och tittar snabbt upp på klockan på väggen och märker att den visar 6.46.....WTH?????? Går vidare och träffar en kollega och måste ju fråga henne om hon märkt att klockorna är fel. Hon tittar på mej med en lite underlig min ;) Jag visar henne min mobil och säger att klockan är ju 7.28 :O Men när man har en 5 åring som älskar mobilerna i vårt hem så borde man ju alltid kolla att man har rätt tid.....alltså jag var 45 minuter för tidigt på jobb och min kollega hade varit på jobb i ca 15 minuter och skötte om dammsugningen bara än....inte ens dörren var upplåst....prkle tänkte jag då.....jag hade fått sova i 45 min till bara jag skulle ha vetat om detta :( Så när jag kom hem var jag lite trött och smått irriterad på min lilla flunssiga prutt :/ Men det gick snabbt över när jag fick mej en ordentlig kram och puss!! :) Det var min början på dagen och slutet på min dag innebär storm och regn och ett otroligt kallt väder.....hoppas på en bättre dag imorgon! *Puss och kram*

Inga kommentarer: