onsdag 5 oktober 2011

Mat dag!

Tjohejsan!!! Idag har varit en dag som har handlat om mat....mat o mat hos oss!!!! Jag hade för mycket maletkött o för liten frys så vad annat kunde jag göra än att börja koka ihop olika maträtter ;) Tur att jag är hemma med lilla J så att vi måste äta lunchen hemma nu istället för på dagis för annars sku vi kanske ha drunknat i mat :D Till lunch hade jag bara snabbt stekta fiskpinnat med ris o olika sallader men sedan började jag.....det blev potatis-köttgryta som även Robin blev glad över för nu fick han mat till sin praktikplats för imorgon. (Jag hade inte tänkt på det men inte ville jag ju störa hans lycka med att påpeka det ;D) Sedan kokade jag spaghetti, potatis och "pripel-sås" ;) Hoppas ni vet vad pripelsås betyder....om inte så kommentera med en fråga ;) Till imorgon har jag mera maletkött i kylskåpet så det blir lasagne och makaroni-köttlåda till vår familj imorgon och som tur så kommer våra goda kompisar L och A på besök som får hjälpa oss att äta....tänkte till o med baka lite bulla till efterrätt.....hoppas de blir glada över det, för jag är så snål med efterrätter här hemma....jag har aldrig varit sådan mamma som serverat efterrätter varje dag utan barnen har kunnat någon gång få ta en glass om de ätit sin mat bra. Jag vet att jag är urdålig mamma men de har inte gnällt....så mycket....än om efterrätter ;D Nu ska jag o hänga upp tvätten o sedan ta en kort romantisk harlequin bok framför näsan så att jag blir trött och somnar lite snabbare :) Natti natti <3

Inga kommentarer: