torsdag 10 januari 2013

Ekenäs-Tammisaari

Min härliga hemstad! Saknar gamla tider...saknar min hemstad....saknar mina vänner som jag aldrig hinner se mera :(

Att bo i Helsingfors är inte en dans på rosor...int för att det var i Ekenäs heller men där kunde man försvara sej på ett annat sätt. Här vet man inte vem som är the back stabber..de kan vara din närmaste o godaste vän till o med :(
Tur så har jag hittat en god vän här i nya knutarna som håller mej frisk o om jag inte sku veta att hon är född i Helsingfors sku jag tro att hon var en äkta Ekenäsbo....min wifey :)

Man kan ta flickan bort från Ekenäs men man kan inte ta staden bort från flickan....det stämmer för jag kommer ALLTID att förbli en Ekenäs flicka innerst inne som aldrig kommer att trivas i Helsingfors. Visst finns det allt möjligt roligt i Helsingfors men är men en utomstående så är man o livet här var inte så rosenrött som jag trodde i början.

Men barnen har hittat vänner....de har bra skolor o ett bra privatliv så för deras skull stannar jag kvar här o ja jag har ju ett bra jobb själv också o fastanställning...det är ju som att vinna en lottovinst att få en fastanställning nuförtiden, eller hur?

Jag har varit o surffat på nätet o på facebook efter bilder från Ekenäs. Jag hittade megafiina bilder som tagits av Ekenäs fotofabriken...www.fotofabriken.fi, gå in o kolla på deras sidor!

Det var som en nostalgitrip tillbaka till mina hemknutar....njuuuutning :)

Måste åka ner o hälsa på mina vänner snart igen bara de inte har glömt mej. Jag har inte glömt dem i alla fall.

Gå in o kolla de fina Ekenäs vyerna på Fotofakrikens hemsida eller på deras facebook sida. Otroligt snygga bilder!!

Måste bara göra lite reklam åt dem....de är det värda :)
Bilderna här nere är tagna av dem och jag hoppas de inte bannar min sida nu för att jag "lånade" några för att göra reklam för deras firma :s






Inga kommentarer: