söndag 10 maj 2015

Morsdag 2015

I år var det jag som steg upp o kokade kaffet åt mej. Dottern plockade fram ätbart o så åt vi frukost tillsammans.

Efter detta skjutsade jag en väns mamma till sin andra skjuts o sedan hem igen.

Min granne bakade en fin kinuskikaka åt mej idag o den har vi ätit alla utom dottern. God va den som bara det.

Det var en annorlunda morsdag hos oss i år. Jag är inte van med det men kanske det blir sä här när barnen växer upp?!?

Jag fick ett fint blomkort som min yngsta son hade gjort i skolan o dottern hade inhandlat smurf mugg o vattenflaska åt mej. Båda fanns i en smurfväska :-)

En sådan morsdag här men snart är det lönedag o då köper jag blommor åt mej så känns allt bättre igen.

Vem vet kanske jag lär mej att denhär känslan är ok med äldre barn i familjen men idag kändes det som om jag inte var värd några blommor eller dedär lilla extra. Kanske jag inte ger mina barn de där lilla extra de behöver dagligen.

Nu ska jag dricka från min fina smurfmugg o titta på tvn före sängen ropar på mej igen.

Trevlig morsdag till alla mammor där ute i cybervärlden!!!

Inga kommentarer: