måndag 15 augusti 2011

Ögonläkaren med J!

Idag var det dags för Jonathans ögonkontroll igen. Allt var som förut så nu fick vi en operationstid. 24.8 kl. 7.35 ska han vänstra öga gå igenom en skelningsoperation. Jonathan var så glad när han fick på sig "Harry Potter" glasögonen (de där som ögonläkaren lägger på ens näsa när de provar linser ;))så han sa åt doktorn;

"-Du e nog ganska snäll du, vet du de?!?" Min härliga gull unge ändå...Läkaren skratta så glatt och sa att hon nog alltid försöker vara snäll med honom.

Jag är nervös men o andra sidan vet jag ju att det inte är så farligt o vår läkare är en otroligt duktig kvinna. Men hönsmamman i mej vaknar till liv sakta men säkert o det e hon som är av den nervösa sorten alltid ;)

All service får Jonathan på svenska.....kan ni tro på SVENSKA....o de har han fått sen hans öga började skela för många år sedan. Så säg sen att det inte finns svenskspråkiga läkare i Helsingfors :P

Nu ska jag börja koka ihop lite chilimaletköttsås och koka lite potatisar till men efter det ska vi och inhandla skolsaker till min kära dotter som gjort en lista åt mej ;)

Ha en bra dag allihopa fast det nu är lite mulet och regnsjukt där ute idag.
Puss och kram <3

Inga kommentarer: