lördag 13 december 2008

Syster och shopping o lilla härliga Jonna!

Här sitter jag då ensam igen efter några stunder av lycka. Jag hade min syster Pamela på besök över natten med hennes dotter Jonna. Där är en härlig unge...hon är klok som bara den o väldigt slug.

Vi har haft en shopping dag utan pengar idag eller rättare sagt hade Pamela en shopping dag och jag var utan pengar :( Jonna och Jonathan har lekt så härligt tillsammans fast ingen av dem sov så värst bra förra natten.

Igår bakades det pepparkakor och julstjärnor!!! Två halvnakna barn var med.

Idag har de ätit upp allt det som bakades...eller nästan iaf.

Vi missade lucia kröningen pga allt shoppas. FÖR MYCKET MÄNNISKOR I ÖSTRA CENTRUM!

Nu har jag druckit glögg med Robin och Jonathan har ätit glass. Jag har haft en trevlig stund i telefonen med min man och dotter som är nere i Bangladesh. Hon njuter och har det roligt! Hon hade sett så mycket djur att hon inte kom ihåg allt hon sett. Idag hade hon mått lite dåligt men bara för en stund men när hon vilat sej lite så hade hon mått bättre, sa hon.

Imorgon ska vi till centrum med Jonathan och Robin. Tuomas julmarknaden är ju igen öppen. Måste komma ut här hemmifrån för jag är definitivt för ensam och instängd nuförtiden.

Hur kan man få bort en "himo" som heter mahfeen? Jonathan har blivit galen i ritade filmen Blixten McQueen - CARS. Han vill ha tag i allt som är möjligt att få tag på med Lightning Mcqueen och sen förstås vår allas Musse Pigg. Inget enkelt att hitta till julklappslådan kan jag lova.

Trevlig lucia dag till er alla!

PS. Vet någon hur man kan få handledsvärk och armbågsvärk bort utan besök till herr doktorn? DS.

Inga kommentarer: