söndag 14 december 2008

Tuomaksen joulumarkkinat och Bangladesh!

Vad det blev en trevlig dag idag med pojkarna. Kallt var det för jag frös också denna gång vilket ju inte händer ofta.

Vi var ut och äta indisk mat nu när vår abbu inte är hemma och lagar maten åt oss. Jonathan Rafi satt så fint o stilla. Han åt utan att göra en show av det hela och han var så gullig. Robin fick sin tid till att prata med mej och vi njöt av varandras sällskap för en gångs skull. Det kändes så skönt efteråt!

När vi fått träffa julgubben och Jonathan fick sovet en liten stund i kärran ute i friskluften när jag och Robin drack varm glögg för att bli lite varma, så började vi vandra mot bilen.

Nu sitter jag med världens värk i magen och mår så dåligt. Varför händer detta mej så ofta? Jag får aldrig magflunssan ordentligt utan en otrolig magvärk kan uppkomma mittiallt under vilken dag som helst o sen en långdragen diarré. Efter några timmar mår jag bra igen men är trött. WHAT IS WRONG WITH ME???

Jag borde börja packa alla paket jag gömt i vår skrubb i påsar...tiden min ensam räcker inte till. Nå jag har ju några dagar kvar till jul i alla fall.

Jag pratade med min dotter idag. Hon undrade om något hänt här och om alla var friska. Hon ville också hälsa alla sina kompisar på klassen en riktigt god jul. Samtalet bröts på mitten men vi får ringas igen imorgon troligtvis. Det är ganska svårt att få kontakt per telefon med dem just nu för de är ute på landsbygden(Munshiganj) just nu. När de kommer tillbaka till Dhaka så kan vi ju ringas fast varje dag igen.

Nu ska jag brottas med min äldre son för att få honom att sova! Han har inte förstått att man som ung behöver mer sömn än sina föräldrar.
Nati, Nati!!!

Inga kommentarer: