tisdag 16 november 2010

Hur ska detta sluta?

Jag tycker riktigt synd om er som råkar komma in på min blogg just nu :(

Jag går igenom en mycket svår tid och försöker ändå leva ett någorlunda lugnt liv för barnens skull.....men behöver skriva av mej rädslor, hat och alla blandade känslor för att klara vardagen.

Det känns bara ibland som om jag inte kommer upp ur detta dike :/

Tur så är sskolan snart slut och alla studie kvällar och helger blir äntligen lediga från tänkande.....men vad gör jag sen?

Det känns som om jag klarar vardagen bara jag håller mej "busy" hela tiden och då behöver jag inte gråta eller fundera på min framtid längre. Men attan om jag får mej en lugn stund på kvällen så kommer de gråa tankarna bakom min knut igen.

Jag rökte 10 cigg på 1½ timme på lördag natten och somna nångång på morgontimmarna bara för att min hjärna gick på övervarv av hat och illamående.

Men jag vägrar ge upp på mitt liv, mina åsikter och min rätt att få ett lyckligt liv. Ingen karl har rätten att förstöra så här för mej så jag ger inte upp enkelt ska ni tro.

Sku bara finska lagen vara skriven på ett annat vis så skulle allt vara enklare fast nog finns det ju mina egna "mokor" också när jag varit lite blind och godtrogen i alla dessa år....nu får jag sen betala dyrt för detta....men jag har lärt mej en helvetes läxa.....ALDRIG MER!!!!!

Tur så har jag barnen och en bra arbetsplats....utan detta sku jag vara död redan och sen ska jag inte glömma de några få vännerna som drar mej upp varje gång som jag slinter ner i skiten igen och tänker dystra tankar.....ni är guld värda....kom ihåg det!!!!

Nu puss och kram till er alla och godnatt från Helsingfors.

Inga kommentarer: