tisdag 10 februari 2009

Har simmat, bloggat o läst idag!

Idag var jag utan minstingen till simhallen för att han har nyst och pyst sedan igår. Han har hostat hela natten och var hemma med Pavel idag.


Till simkamrat hade jag gudmor Marion och Rebecca hängde med som svans.


Jag provade mej på vattenspring eller vattenvandrandet. Gud vet vad det heter på riktigt men det var otroligt roligt och lite krävande före man kom på hur det fungerade.


Det var jätteroligt att flåsa och guppa i det härligt "kalla" vattnet (28 grader) med Marion framför sig. Rebecca dök som en säl igen i varmvattenbassängen som vanligt.


Efteråt var mina ben lite underliga. Lite som om de var stoppade med bomull. Det här ska jag göra åter igen mycket snart. Verkar vara en bra motionsform för mej. Måste bara få barnfria kvällar för att kunna fortsätta det roliga. Nån intresserad av att vara barnvakt...kanske?


När jag kom hem måste jag ju bara kolla alla bekantas bloggar.

Jag blev riktigt orolig när jag läste Ghitas blogg. Sera är inte än i skick...Ghita snälla gå med flickan och kolla upp hennes blodvärden så hon inte slåss med någon annan infektion än...!!!

Visst vet jag att Rebecca sku göra vad som helst för att få bort sin lilla runda mage också men att magra för mycket är inte bra. Stackars flicka. De har fått sin beskärda del av flunssor i år de också såsom vi här i Norden. Krya på er!


Den då var det dags för de JÄVLA folksjukdomarna. Jag blir inte klokare. Skjut mej...döda mej...I don´t care! Jag vet redan nu att jag inte kommer att klara tenten...så varför måste jag gå och skriva den på torsdagen då???? Jag undrar?!?
Vad mer kan man göra efter att man konstaterat att jag är dagens idiot än logga in på Facebook och kolla hur kloka och visa mina bekanta är? Jag behöver komma bort och snart...vem vill offra sgi med och vem vill betala en resa???
INGEN??????
Nå inte då!
Om jag nu sku krypa till sängs och känna mej mer dyster eller bara ligga och stirra på den jäkla dumburken en stund.
Imorgon jobbar jag då 8.50 - 16.30 så då blir det inget relaxerande simmande imorgon....
På tordagen är jag utan Robin på kvällen så om inte Jonte blir frisk kommer jag inte iväg till simhallen före fredagen...buöööööh! Robin har kulturkväll på Botby Högan på torsdagens kväll och sen har de sleep overn åter igen en gång med en hel del program och disco.
På fredagen sover han sött när jag åker till jobb för då har Robin ju just kommit hem från skolan.
Nu till sängs!
Godnatt!!!!

Inga kommentarer: