lördag 7 februari 2009

Vart försvann min vardag nu då????


En vecka åter igen bakom mej...vart for den då?

Måndagen började ju som vanligt med arbete o sedan simning med denna gång endast de två yngre barnen. Tonåringen vill ju ogärna visa sej med mej nån ställen PUBLIC längre.

Tisdagen vet jag inte vart försvann...

Onsdagen var fartfylld...jobb....hämtade Jonathan Rafis glasögon...äntligen, fast de kom ju tidigare än lovat, vilket ju var helt bra....Pavel slängde vi av i Berghäll o körde iväg till Gräsviken på en shoppingrunda hos Verkkokauppa.
Där i denna stora affär står vi med Rebecca och väljer ut något spel som kunde passa henne och Julle till pleikkar 2:an när vi hör Robin säga "What the" och i nästa sekund hörs det en lite pipigare röst som säger "Fuck"....vem månne om inte allas vår hääääärliga lilla Jonathan Rafi Junior Hossain.

Han kan det här med "dåliga ord". Månne jag skämdes lite. Robin säger ju ofta "What the" när han ser nåt billigt eller slår sej eller dylikt. Så de blir väl en hel del Fucks efter detta i vårt hem kan jag tro. Hå hå allt ska man orka me.

Vi hann aldrig o simma fast vi planerat dagen så väl....vad hände vet vi inte men när klockan var 20.00 kom vi hem först och då hann vi inte med någon simning längre. Rebecca sa några väldigt dåligt utvalda ord till mej och var mycket förbannad över att jag då enligt henne ljugigt och hon inte fick gå och simma. Julle står bredvid och skäller som en hund över att han inte fick simma idag. Dumma mamma är väl det som jag måste vara eftersom jag inte någonsin gör vad mina barn vill göra. Jag tycks inte duga till mycket nuförtiden. Hmmmm...ibland undrar man ju hur allt gick som det gick....nå vardagen fortsätter ju alltid på något sätt, eller hur?

Torsdagen rusade förbi med rallyfart på jobbet o på kvällen kom Tonza och fixa våran gamla trogne vän...min dator. Det blev totalrensning så inget blev kvar...buäääääääh.....men nu fungerar den igen...inte helt men till en del i alla fall, för jag har int hunnit ladda in alla program som behövs än....min tid räcker inte till, verkar det som. Varför?

Fredagen var det då skrinning på jobbets vägnar igen och efter jobbet blev det gamla vanliga simningen. Nu var det två glada ungar jag hade med mig till simhallen. Julle simmar omkring med sina puffar på armarna och skriker att han är en fisk...han tror att jag inte hör om han pratar i normal ton. Ungar!!!!

Vi simmade till klockan åtta igår kväll och sedan hem och sova. Fast en glass fick de efter simningen för att de skulle få svalka sig lite.
När vi vandrade ut genom simhallens dörrar vandrade vi rakt in i en snögardin. Det snöade och allt hade blivit så ljuvligt rent och vitt igen. HÄRLIGT!

Idag vaknade vi då till ett vitt Nordsjö. Det har snöat mycket inatt.
Snart får jag min svägerska på besök igen...denna gång har hon meddelat sin ankomst vilket ju var trevligt.
Undrar vad jag ska göra ikväll...behöver ju inte sitta hemma om jag har så här många barnvakter. Fast så trött som jag är just nu och allt som jag borde läsa till min tent kommande torsdag gör att jag kanske besluter mej sen också att vara hemma hela kvällen.

Handla måste jag ju göra än idag fast jag inte vill....

Jag fick mina presentkort som jag vunnit på torsdagen med posten. Nu borde jag nästa vecka hinna och köpa något med dem också.

Idag fick jag vet att nu hade jag vunnit ett biobiljetts set på 5 biljetter till Finnkino genom en annan tävling. Jippiiiii!

Borde jag börja lotta pånytt igen nu när lyckan har slagit in 2 gånger????? Vågar man månne ta risken?

Min kära studkollega firar sin bröllopsdag i Tallinn i år och hoppas hon och Juha har haft en mycket romantisk resa. Toivottavasti olet saanut vähän bling-blingiä ja paljon rakkautta Anu!!!

Nu ska jag blina mej iväg och tömma tvättmaskinen och sen måste jag tillreda något att äta åt mina "små" plutisar.

Tjolihejsan till alla!

Inga kommentarer: