söndag 15 februari 2009

Lägenhetssökandet är över för stunden i alla fall!

Svägerskan fick ett hyreskontrakt skrivet idag på en tvårummare i östra centrum. Jippiiii!
Hon var ju lovad en lägenhet men det blev inget av den i sista minuten o på fredagen var hon då helt utan lägenhet plötsligt. Tur för Oikotie.fi på nätet för jag hittade en tvåa där och den fick hon hyrd ända tills sista augusti. Det gav oss ju 6 månader till att leta efter en bostad åt henne. Hon vill ju gärna ha en trerummare i östra centrum eller nordsjö men var mer än nöjd med den hon nu fick hyrs i sita sekunden.

Nu har vi då det andra stora problemet framför oss och det är att få en dagisplats till sonen hennes och en skola till hennes dotter.

Dagen slutade ju ganska bra sen också fast jag inte trodde det imorse.
*********************************************************************************

Jag har fått så mycket städat och byket tvättat idag så jag är som en prinsessa just nu...jag vet ju att imorgon efter jobbet kommer jag hem till en svinstia igen men låt mej nu njuta några timmar i alla fall.

De två äldsta ungarna är ju hemma i en vecka nu pga sportlovet och det betyder ju en hel del bråk och stök, för min del!

Julle kommer med mej till dagis och får njuta av en lugn vardag, hela veckan. Va skönt vi ska ha!

Mina presentkort har jag inte ännu hunnit använda pga svägerskans flyttproblem men hoppas ju på att jag ska få det gjort inom snarast framtid. Månne Marion sku vara intresserad av att ta en shoppingrunda i centrum med mej inom snar framtid......Måste fråga henne!

Det är ju alltid roligare att shoppa när man inte är ensam!

Nu ska jag kolla om min tonåring har hittat på något olagligt vid sin dator när man inget hör av honom!
Sen blir det en hel del snarkningar från mitt håll!

Inga kommentarer: