torsdag 12 februari 2009

Provdagen!

Provet är över! Puh!

Det verkade svårt först! Olika demensformer...wtf? Undersökningar...? Allt stod stilla. HJÄLP!
Sedan började jag rita på ett annat papper och läsa igenom alla frågorna. Stressen och paniken började avta.

Asthma bronchiale....ok...det börjar jag med...Diabetes Mellitus fortsätter jag med. Åj vad jag blev duktig mittiallt. Om det var rätt vad jag skrev är jag ju inte helt säker på just nu men jag skrev och ritade bilder till.

Sedan kollade jag igenom de andra frågorna...hmmmm....kranskärlssjukdomar....öööööö....hjärtinfarkt - tryck i bröstet, värk...vad mera...?

Jag skrev som en idiot och fortsatte rita bilder. Hur fan det gick har jag ingen aning om, tyvärr!

Tyvärr känns det än lite pirrigt! Nu vill jag bara veta om jag är godkänd!

Nå om 2 veckor så har vi ett större prov - Anatomi och fysiologi. Vi gick igenom frågorna idag och herregud vilken fart den läraren hade. Inte blev jag klokare efter den eftermiddagen inte!

Jag hatar latinska namn och herregud ska vi faktiskt som dagisarbetare måsta veta latinska namnen på matspjälkningsapparatens alla delar. Ou mai gaaad!

Nåh nu är jag hemma och känner mej hel men slattrig. För mycket surrar i mitt huvud än!

Nåh imorgon ska jag fira vändagen i förskolan och vi är bjudna på vändagslunch av skolan. Mockarutor till efterrätt enligt NoRa r.f! Wow!

Sedan har jag lovat hålla ett barnkalas för ungarnas kusin i mitt hem på lördagen. Alltså ska jag hinna baka en 12 äggs kaka nån gång imorgon. Jag har igen en gång lovat för mycket. Jag vill bara och simma av mej stressen just nu!

Den dagen jag dör så springer jag säkert i graven än för jag tycks ju inte kunna varva ner alls längre. Man tycker ju att när jag är i gång hela tiden och gör en hel del så sku ju fläsket också försvinna men hörrni, hörrni det sitter fast som på ett berg och lossar väldigt långsamt!

Det snöar just nu! Har gjort det i ett par timmar åtminstone. Det är så ljuvligt när snön faller i långsam takt och det ger en rofylld stämning!

Pavel har jag morrat på idag också för han sade att han hade så mycket att göra idag och lovade föra Jonathan till Rastis idag och när jag ska gå på mat i skolan märker jag att min son är hemma än men ingen har ringt till dagiset och berättat det. Jäkla gubbe! Han verkar inte förstå att all mat som är gjord åt honom är ju specialmat och det kostar dagiset fast han inte äter den dagen.

Morrrrrrrrr!

Nu är jag då hemma med mitt yngsta barn ensam och han hostar än men nyser inte lika ofta längre. Pavel åkte ganska fort efter att jag läste lusen ur honom igen en gång...jag är hemsk jag vet men börjar bli trött på att vara den enda som bryr sej.

Robin sitter hos någon av alla Jonas som finns i högan. Rebecca vet jag då igen en gång inte var är! Månne hon kommer hem till middagen? Man undrar! Hon är ju en tonåring till sättet redan...hur ska det vara om några år???

Nu ska vi leka koja i min säng med Jonathan!

Inga kommentarer: