tisdag 11 augusti 2015

Skolbarn

Imorgon börjar skolan. Väskorna är inhandlade idag. Penaler och innehåll till penalerna är inhandlade idag. Nervösa och irriterade barn i knutarna.

Mellersta går första dagen till gymnasiet i Tölö och yngsta går till tredje klass. Ny start, nya tag och fjärilar i magen för de båda två.

Jag är trött efter min arbetsdag och skulle inte orka lyssna på de här två som bråkar i ett kör men vad kan jag göra? Ingen av dem är redo för skolan än men tyvärr är det inget som de kan välja bort.

Själv får jag en hel del nya barn imorgon till min dagis grupp som jag inte träffat än och det är också lite pirrigt men det ska nog gå bra ändå.

Nu en slö stund så länge tvättmaskinen snurrar och sedan sovdags.

Önskar alla en riktigt bra skoldag imorgon!

Inga kommentarer: