fredag 16 januari 2009

En tid sedan senaste inlägg igen!

Här har vi då legat hemma i feber igen en gång. Eller rättare sagt så har Jonte legat hemma i feber o jag har skött honom o haft det långtråkigt.
Jag borde nog få jobba så mycket som möjligt jag för nu har jag märkt igen en gång att om jag blir instängd hemma så blir jag bara på dåligt humör o lite sisådär deprimerad.

Vi väntar än på att Jontes alla papper ska komma så att vi får gå o välja ut hans glasögon. Han går omkring med solglasögonen o tränar hemma i ett. Han ser rolig ut faktiskt! Hoppas att det ska hålla i sej när de riktiga glasögonen kommer bara.

Nu har jag idag fått vara hemma själv för att jag hade temp igår kväll o inatt för jag frös o skaka som en tok hela natten. Nu har jag ena örat i lås o det susar i säven i mitt öra. Orkar inte gå till herr doktorn så jag har plockat fram mina nära vänner herr Panadol och fru Burana. Väntar med iver när de börjar hjälpa mej. Jag har tammi...hmhmhmhmhmhmh inte tid med några flunssor nu mer. Jag vill ut bland folk o känna mej levande igen.

Förra fredagen hade jag ju annars tekniska disponenten på besök med remont karlarna. Jag lär ska få målade dörrar o karmar o golvet ska det göras nåt med också. Vet nu int riktigt vad de ska göra än men vet mera nu inpå vårsidan.

Nu sku jag bara villa ha min dator lagad, nya gardiner o nytt köksbord+stolar, soffa+soffbord o sen några nya mattor. Begär jag för mycket månne? Gardiner har jag ju aldrig haft sådant stort urval på o mattor har jag aldrig ägt pga Robins astma, köksbordet o stolarna är gammalt o ärvt så de har sett sina bästa dagar för 10 år sedan redan. Soffan e int så gammal men tyvärr inte det bästa val med en liten pojke i huset o soffbordet är för stort o har glasskiva som inte passar en livlig barnfamilj.

Har jag månne fått er alla på min sida nu? Ska vi attackera Pavel tillsammans o kräva allt detta eller hur ska vi göra? Näää han bryr sej int alls för han tycker att allt e ju helt o vad ska vi med nytt till. Hans kultur sitter i honom för mycket i detta fall. Varför slänga när det är helt? Joooo, jooooo, jooooo jag vet!

Vårt akvarie borde städas....någon intresserad? Gud vilket skitjobb det är. Måste köpa mej en akvariedammsugare så går det bättre o snabbare.

Jag har suttit och planerat middagen till söndagen när Lotta med familj ska komma på besök. Hon e Rebeccas gudmor o vi ska fira "jul" nu när Rebecca var borta när vi borde firat det. Jag måste äta mera piller så att jag blir frisk tills dess bara.

Jag har planerat en middag ala indisk. Alu baje, chicken curry, Mixed vegetables och Dhal med basmati ris. Till efterrätt tar vi kaffe och finsk hemgjord bulle.
Hur låter det?

Nu ska jag börja laga mellanmålet och middagen, så kan jag vila en stund efter det.

I Helsingfors har vi det kallt idag. -10 grader o soligt. Ingen vind men tyvärr ingen snö heller.
En härlig vinterdag!

Inga kommentarer: