fredag 16 januari 2009

Wow vilken liten duktig son jag har!!!!!!

Vi satt här med Rebecca och pratade och märkte att jisses vad duktig Jonathan Rafi har varit på en kort tid.

Sedan han började på Rastis i augusti 2008 har han lämnat sin nattflaska, sin tutt och sin blöja.

Blöjan åkte av genast vid dagisstarten. Flaskan for iväg nästan tillika. Tutten lämnade han för mindre än en månad sedan. Han bytte ut den just efter nyåret mot en rallybil.

Tänk om vi vuxna skulle ha lika enkelt att byta våra dåliga vanor...ss....tobaksrökning, godisätande, snabbmat etc.

Jag är mycket nöjd över min sons utveckling. <3

Rebecca undrade att hur duktig var hon. Jag måste kolla men Rebecca var mycket duktig tös. Hon lämnade blöjan när hon var 1 år gammal och sin tutt när hon var runt samma ålder. Tuttflaskan behövde hon inte för hon var vid mitt bröst tills hon var 8 månader.

Det ser nu ut som om Robin är det barnet som inte haft bråttom eller så var det jag som inte hade bråttom. Han lämnade blöjan när han nästan var 3 år och tutten tillika. Flaskan kastade han vid 2,5 års åldern.
Men titta vad duktig han har blivit också.

Några flunssor hit eller dit nu när vi ser hur duktig Jontis har varit under sina flunssaperioder.
Vi bara måste krama o pussa honom ordentligt med Rebecca tills han sa "Sluta possa mej nu".

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anuma sa...

Du har vähän haastetta i min blogg!