söndag 11 januari 2009

En weekend bakom mej då igen...bra eller dåligt?

Det är några dagar sedan jag skrivit på bloggen senast.

Jag har varit och skrinna med förskolan på fredag morgonen och på kvällen var jag och simma med mina 3 barn till Nordsjö simhall. Jag bar ut en hysterisk Jonathan från simhallen efter 2 ½ timmes simning. Efteråt bjöd jag på ungarna på hamburgare.

Vi var alla ganska trötta denna fredag kväll så slutkvällen blev framför tvn tills sovdags.

Lördagen gick ut på att vara en slö familj. Vi var bjudna till Bocksbacka på lunch och efter det blev det en lugn kväll hemma när Pavel var på jobb. Många filmer såg vi och mycket modellera användes. Skönt med lite lugnare dagar ibland också.

Idag på söndagen tog jag ungarna och simma igen. Märkte att vi simmade för fjärde gången sedan förra söndagen. Vi börjar ju bli vatten djur... ;)
Idag var det många andra som kommit på idèn att ta barnen och simma för det blev lite för många simmare i varmvattenbassängen. Det var inte så roligt när man inte ens har 2 meter att röra sej på med tre barn. Men vi stannade i över 3 timmar ändå. Och hör och häpna så bar jag ut Jonathan hysteriskt skrikande igen en gång!

Nu sitter jag framför datorn efter några timmars tv tittande, 2 liters plätt stekning och en kort visit till pizzerian i Havs-Rastböle.
Skönt att kunna sitta ner och läsa andras bloggar och kolla Facebooken.
Snart har jag tredje tvättmaskinen klar och sen ska jag ta ett extra långt bad före det blir sängdags.

Imorgon halv nio ska jag vara på ögonpolikliniken med Jonathan och kolla hans ögon. Hans skevning har ju inte blivit bättre utan endast sämre.
Ute regnar det och blåser men inne är det varmt och ljudligt av skriket från Rebecca och Robin som slåss som små idioter igen en gång! När ska de lära sej tolerera varandra...jag bara undrar!

Inga kommentarer: