lördag 3 januari 2009

Shopping freeks!

Fy attan säger jag!

Idag skulle jag med alla tre ungarna till östra centrum och göra några viktiga uppköp. Vi åkte glatt iväg med bilen för att inte behöva bära hem tunga väskor men men men.....kaoset mötte oss vid ingången av parkeringshallens redan. :(

Jag vet faktiskt inte hur länge vi körde omkring men inte hittade vi en parkeringsplats åt vår bil. Ungarna blev gnälliga och min härliga tonåring började "muttra".

Jag gjorde ett beslut som räddade min dag. Vi körde till Toys ´r us istället. VARASTOMYYNTI stod det utanför Toys ´r us och dit in tog jag barnen. Riskfyllt men allt annat är bättre än att sitta i en bil o leta efter parkeringsplatser.

Vi kom hem med Highschool Musical kläder till Beccus och Junior fick Cars kläder. För tillfället har jag de lugnaste o snällaste tänkbara barn jag någonsin haft. Robin är det inte lika enkelt med.

Robins problem är att "DET FINNS INGET ATT GÖRA"!
Alla kompisarna är bortresta eller gör något med sina familjer. Jag är en väldigt "uncool" människa som han inte hittar på något med och så har jag hans dator i användning vilket ju betyder att hela hans kväll är förstörd när han inte kan sitta framför sin KÄÄÄÄÄÄRA dator just nu.

Visst är livet orättvist?

Men jag kan ju inte vinna med alla tre på samma gång...det är bara omöjligt. Det var enklare förr med bara 2 barn att "muta". Men tonåringar är inte så enkla! De kräver en hel del fast de inte vet vad de vill egentligen.

Nu ska jag ta en Elvis kväll och stirra på mina Elvis filmer jag fick till julklapp.

Tjohejsan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Annika! Superkiva att du bloggar men varför i fridens namn har du inte berättat tidigare????? Sablar....!!! ;) Jag ska läsa fast nu när jag har tid! Och lovar skriva vidare på min. Julen tog musten ur mig, med huset fullt av gäster hinner man inte riktigt fokusera på att skriva. Och dessutom tar det så jäkla länge att sätta in foton! Men hej - krya på dig!!!
kramar från Washington