måndag 12 januari 2009

Jonathans ögon!

Nu har vi då varit till ögonpolikliniken. Han kollades tills han var avig. Det droppades i hans ögon flere gånger så att han nästan var blind när vi gick därifrån. Stackars lillgullet mitt såg inget ute o föll 3 ggr. Han grät mycket när vi gick mot bilen både för att han föll och för att han inget såg utan bara hörde ljud. Bredvid ögonpoli så har de ju husbygge på gång så ljudnivån är ju ganska hög där och mycket händer med traktorer, lyftkranar och lastbilar.

När vi äntligen kom in i bilen sa han "Nälla mamma, ja vill hem nu, ja e lesse." Jag blev så tagen så jag nästan började gråta. Allt ska mitt barn gå igenom...är det inte astma kontroller så är det ögonkontroller eller hemska långvariga flunssor. Varför kan han inte få vara ett friskt och lyckligt barn? Varför skulle han få just Rebeccas sjukdoms gener?

Jag ringde till jobbet flere gånger men gjorde sedan beslutet att ta honom hem och vila sej. Han är ju inte i skick om han inget kan se. Så vi har en sjukdag hemma idag. Han somnade när vi kom hem och sover nu i min säng.

Jonathan ska få glasögon som ska användas hela dagen och varje dag. Han har på högra ögat +4.0 och på vänstra ögat +3.5. Tur i oturen så är glasögonen för behandling av sjukdom så vi får en betalningsförbindelse och behöver inte betala glasögonen själv.

Nu ska väl största problemet bli, hur vi ska få glasögonen att hållas på ögonen!!! Där kan vi få en kamp!
Men nu är vi inte och stressar över det än utan nu njuter vi av en vidögd son tills han får sina glasögon för sedan får vi en Harry Potter i vår familj. Klok, mörkhårig och inte rädd för att ta risker! Min gullungen Jonathan!!

1 kommentar:

ghita sa...

Oj nej, blev riktigt ledsen när jag läste om dramatiska läkarbesöket! Stackars lilla kille! Men han kommer att se för härlig ut med sina Harry-brillor och det är fint att du tar fram det goda i situationen! Sätt in bilder på lillkillen sen!
kram