söndag 4 januari 2009

Nöjd men lat!

Idag vaknade jag sent. Visste att hemmet är smutsigt men drog mej ändå.
Jonathan allas vår Junior eller Julle har börjat bråka om somnandet om kvällarna så det har börjat dra sent eller så om han somnar tidigt så kan han komma upp runt midnatt o behöva på toaletten eller känner sig hungrig. Så mitt sovande har varit lite si som så på senaste tiden.

Flunssan har börjat släppa efter lite nu men nog har jag ju druckit glögg också...rap!

Jonathan har bestämt sig för att han inte behöver äta mat längre så vi bråkar om det också om dagarna. Hans flunssa har kommit tillbaka så hans näsa rinner hela tiden.
Jonathans öga svänger in mot näsan hela tiden nu o vi väntar på remissen till ögondoktorn för att få det fixat.

Han har också börjat få underliga utslag på kinden o på ryggen nu o då o vi vet inte vad det beror på.
Vi eller ska vi säga JAG har ganska fullt upp med honom just nu.

Rebecca våra allas Beccus fick en gammal dator när hon kom hem från sin Bangladesh resa. Hon fick högtalare till den igår o nu sitter hon där o spelar pc-spel hela tiden. Nöjd är hon ju i alla fall.

Robin har fått bio feber. Han är allt som oftast på Tennispalatset och tittar på någon ny leffa med sina kompisar. Han trivs inte så hemskt mycket hemma med oss andra längre.
Nuförtiden måste jag muta honom för att kunna ha honom som barnvakt till Julle. Jag kommer ju inte loss hemifrån någonställen om jag inte har en barnvakt. Jag är ju alltid ensam med ungarna. Tur att Robin ställer upp mot pengar i alla fall. Hoppas han bara inte skaffar sig en flickvän i närmaste framtid för då försvinner mitt privata liv totalt.

Mitt hem ser ut som en svinstia, men jag får inte orket fram att börja städa. Vet inte varför. Jag har varit mycket trött på sistone med egna flunssan, julen, nyåret o Julles alla små problem nu o då. Det är ganska krävande att vara tre barns mor har jag märkt.
Det är ganska hemskt när man märker att man lever upp till sina stunder på datorn eller lugna promenader eller ensamma stunder i badrummet. Är det så här det ska vara? Ibland vill jag bara slå Pavel med något hårt i huvudet...när jag nu ser honom...fast då sover jag ju när han är hemma.

Nå nu ska jag inte låta så deprimerad. Jag måste bara planera lite bättre mitt liv o sen om några år kan jag börja leva ett normalt liv när skolan är över o Jonathan har växt till sej lite.

Vi planerade med Rebecca idag att imorgon ska vi o simma o lika på tisdagen. Vi tänkte oss på skrinning vid något tillfälle så länge som det är kallt ute o finns is.
Fast jag skulle ju gå på bio ikväll med Marion...tror jag i alla fall.
Och imorgon borde Pamela o Jonna komma upp till Hesa, med eller utan Pete. Då måste jag väl till det ökända Itis...brrrrrrrr! Hoppas där inte då längre är så mycket människor.

Det stora positiva som hänt mej är att jag äntligen har fått mitt hår klippt...KORT! Jag stortrivs i min nya frisyr. Mitt huvud värker mindre när jag inte behöver ha fast det längre. Jippiii fpr Pia på Kampaamo Colori i Nordsjö!

Nu ska jag köra rallybilar med min son o äta glass.
Ha en bra söndag allihopa!

Inga kommentarer: