måndag 5 januari 2009

Åter en semesterdag förbi!

Idag sov jag då inte så hemskt sent men till 9 i alla fall. Det var en ganska sömnlös natt med Jonathan. Vi tränar att vara utan tutt just nu o ibland frågar han efter den o förra natten var en av de nätterna. Helvete säger jag men ger inte upp än! Går snedögd istället hela dagen!

Men det var så roligt när han vaknade just före mej. Han vaknade med orden "VAR E FISKPINNARNA?". Vi skrattade alla och sa att de finns säkert några kvar i köket från igår kväll....lillgubben vandrade iväg till köket, nappa en fiskpinne åt sej o gick o satt sej på soffan. Där åt han upp fiskpinnen o vaknade lite till för sen var det dags för Musse Piggs klubbhus på Disney kanalen.

Snart var det dags att klä på oss o åka iväg till östra centrum o möta kusinen Jonna, moster Pamela o morbror Pete. Det var int sä enkelt att få lillgubben påklädd idag. Han ville inte hela tiden. Men vi kom iväg med mycket bråk. Han somnade genast i bilen när vi äntligen runt halv ett startade.
Han sov sin dagssömn i en för liten Graco kärra i Itis...nöjd var han där i alla fall. Mycket ljud överallt o otroligt mycket folk överallt. Jag blev mera stressad än vad ungarna blev. Det är inte roligt att gå o shoppa när man inte ryms fram någonstans med kärran o när kassaköerna är en halv kilometer.

Kaffe kunde vi inte gå på men mat fick vi ätet i alla fall tillsammans allihopa. Kaffet drack vi hemma hos mej så att Jonna o Jonathan kunde leka en stund.

När syrrans gäng körde hemåt så tog jag de två yngre med mej till Nordsjö simhall o simma för en timme.
Jonathan var som en fisk. Ungen kan ju inte simma men i vattnet var han hela tiden. Jag fick vara som en hök på honom. Till sist tog jag honom i famnen o gick ut på djupet i varmvattenbassängen. När jag höll honom under magen så sparka o vifta han så att vattnet flög omkring på alla i närheten. Han skratta i ett o var helt galen. Pavel har lovat komma med oss o simma imorgon. Jag vill ju också simma lite när jag nu ändå är i simhallen. Detta är ju inte möjligt med honom omkring mej. Tyvärr!!!

Rebecca njöt av varmvattenbassängen o ville ju gärna vara där längre men blev nöjd när jag sa att vi simmar mer i morgon sedan.

Jag tror att vi måste börja simma i Ekenäs simhallen när vi är nere i västnyland om helgerna nu och då. Ungarna tycks ju tycka om det o syrran sa att Jonna älskar simhallsbesöken. Vi får slå två flugor i en smäll. Vilken bra idé.

Nu är jag då trött som tusan efter simningen o allt sittande framför datorn så måste säkert gå och koka lite te o njuta av något från dumburken.

Kallt är det ju som tusan ute o dit vill jag inte gå mera idag. Pavel är inte hemma o ungarna är lugna eller sover så det här är min stund...just nu! Gud vad skönt med lite tystnad!

Få se hurdan dagen blir imorgon! Åtminstone blir det bio med Marion! Jeeee!

1 kommentar:

ghita sa...

Du är energisk du!! Hur orkar du med shoppinghelvetet i Itis och sen ännu och simma? Undra på att du är slut på kvällen. Sitter själv i soffan just nu och pustar, har fyllt på bloggen med 2 inlägg. Jag vet inte vad det är men det smakar inte riktigt med bloggen just nu men jag ska försöka vara aktiv. Lämnar jag den för lång tid är det goodbye... Hoppas inte mina läsare har gett upp hoppet och inte kollar in den ibland i alla fall! Ha det bra och plaska vidare! Kramar från Washington där det regnar små sylvassa iskalla droppar... bläää!