fredag 2 januari 2009

Välkommen år 2009!

Nå nu har vi då varit o se på raketer i olika städer med nästan 40 graders feber.

Pojo hade fins fyrverkeri. Karis fyrverkeri var lite mindre än vad Pojo hade. I Ekenäs fick man skjuta sina egna raketer.

Robin och morfar Janne skjöt raketer i ett par timmar o jag stod ute o hjälpte till när jag kunde. Jag skaka in till märgen o nös o hostade hela tiden.

Ungarna var inte så glada över sin nyårsafton i år. Abbu på jobb, mamma sjuk, moster fira med sina kompisar, morbror med sina kompisar och morfar sku på jobb nästa morgon halv 6.

Men nya tag nu när det är nytt år o just nu bearbetar jag bort en flunssa från helvete. Febern är borta men öronen är i lås och huvud fullt med snor och det värker hela tiden. Nåt måste det ju finnas innanför min skalle när det värker där hela tiden.

Nu till något positivt...min tumme har röntgats och jag får leva med värken för jag hade inget benbrott utan troligtvis en ordentlig försträckning. Men jag kan ju använda tummen nu lite redan! ;))

Tvättberget från Bangladesh har minskat ungefär 1/3 del. Jag har räknat ha allt tvättat tills jag ska på arbete igen 7.1.09. Jeeeeee.......... :(

Jag hittar inte just nu så mycket positivt att skriva för jag känner mej inte så hemskt positiv utan vill endast ligga under ett täcke på soffan o stirra på dumburken i lugn o ro. (Man får ju ha önskedrömmar eller hur?!?)

Några nya bilder ska jag ladda upp i dag i alla fall.
Ha nu allihopa en bra start på det nya året o så ses vi när vi ses!!!

Inga kommentarer: