tisdag 10 mars 2009

En "het" vardag som blivit "kyligare"!

Nå nu har det gått några dagar sedan mitt förra inlägg...Jonathan har då haft feber mer än tillräckligt. Rebecca har varit mycket krasslig. Jag insjuknade på söndagkvällen själv och den här flunssan är ju från helvete.

Fast nu börjar vi alla ha "bara" stegring så vi behöver inte slåss över några täcken mera...!

Robin har haft stegring och huvudvärk men inte samma flunssa som vi andra.

Svägerskan ringde idag och sa att nu hade hon sin dotter hemma från skolan för att hon hade feber och spytt och nu på eftermiddagen hade hennes yngre son fått lös mage men inte febern än.

Den här flunssan tar ju alla som kommer i den s väg! OTROLIGT!

Jag har nu med barnen också under våra sjukdagar kommit överrens om att våra godisdagar ska minska och att jag bara jag blir helt frisk ska börja planera våra middagar bättre och att det ska börja finnas mera "bra gott" på bordet ss morötter, gurkor osv.

Vi har ätit det förut också, men när jag tog bort den där godisdagen för att det blev sådan panik över att de skulle hinna äta hela veckans godis på en dag, så har chokladen etc kommit in i vårt liv mer än nödvändigt.
Nu får vi chokladen eller de andra godiset men bara några dagar och inte hysteriskt utan med måtta. Istället får de äta så mycket de vill av äpplen, morötter osv. varje dag.

All limsadrickande tog slut nu också...vi får dricka limsa på biobesök eller restaurangbesök annars har vi svartvinbärssaft hemma att dricka om inte vattnet eller mjölken duger.

Är jag för sträng??? Kanske men om jag inte ändrar våra vanor NU så kan det vara för sent om ett år eller två.

Jag gör det ju för själviska grunder men också med mina barns hälsa i tankarna. Jag vill inte att de ska få diabetes och att de ska behöva leva med övervikt i halva sitt liv.

Jag vet ju hur jobbigt det kan vara med för många kilon på kroppen. Ibland önskar jag mej vara "rik" nog att för att få en "tummy-tuck" gjord och kunna starta om ett nytt liv med en ny smalare mage...men det förblir tyvärr drömmar för det är nog för dyrt för mej.
Borde säkert hitta en rik karl till det men sku inte orka börja om med en ny karl nu efter så här många år. ;)

Jag har annars fått en irriterande pojke efter alla feberdagar... Jonathan har börjat med ordet KACKAPELLE!
Alla och allting är kackapelle hela dagen igenom. Puh han kan vara nerverande!

Vi har tagit straffstolen till användning med honom nu också! Han har haft svårt att sitta på den och det har varit många utbrott extra men nu sitter han oftast på plats i 3 minuter tills han får lov att komma bort eller när han sagt förlåt.

Oftast vill han inte säga förlåt utan är jätte förbannad på mej när jag säger att tiden är över och att han måste be om förlåtelse..ibland måste han sitta 3 minuter till för att han än inte kan bete sig ordentligt.

Jag undrar ibland hur jag kunde få ett så segt barn och ett barn med en så otroligt stark egen vilja!!?!
Han testar mej varje dag och håller mej på tåspetsen...hoppas det blir en stor och duktig pojke av honom när han växt upp...jag vill ju skörda något gott efter många år av arbete!

Nu ska jag sätta ner mej och titta på CSI-New York och hoppas på en lugn och feberfri dag imorgon!
Goodnight sweethearts, now it´s time to go.......(ur filmen 3 men and a baby)

Inga kommentarer: