söndag 29 mars 2009

URK!

Då åkte vi idag till Karis och Ekenäs då när vädret var så ljuvligt!

Jonathan lekte glatt och villt med Jonna. Jag spenderade en lugn dag med min syster, bror och far.
Efter middagen fick Jonathan ont i magen. Han låg på golvet och pruttade och knirrade. Vi valde ju förstås att packa våra grejer och åka hem ifall han var på väg att bli sjuk.

Vi kom till Ingå och .......bluäääk....spyor i bilens baksäte och över hela min son. Det var kallt och otäckt att stå vid vägkanten på väg 51 och städa bilbarnstolen och barnet men ett måste.

Efter allt städande fortsatte resan.....vi kom till esbo/otaniemi....bluääääk....så spydde han igen...denna gång på sina filtar han hade omkring sej. Ut och stå vid kanten igen och städa lite.

Vi kom till malm till nästa och så hann jag ut och öppna dörren så att han kunde spy ut på vägkanten istället. Gud vilka reflexer jag har...ni sku ha sett...jag var snabbare än stålmannen!

Sedan kom vi äntligen hem och han kunde duscha och lägga sej!

Han låg en stund i min säng och efter det ville han komma och titta på tv. Dum som jag är...jävla idiot...så lät jag honom komma och sitta på soffan och dricka lite saft....hur dum får man vara egentligen?????

Så börjar han gnälla om ont i halsen och att det bränner. Jag tror ju vid detta tillfälle att det är appelsinjuicen som bränner i halsen när han spytt så mycket...jag sa ju att jag är dum i huvudet!!!!!

När jag stiger upp från soffkanten och ska gå och ge honom vatten skriker han till och ....ha ha ha ha....vad roligt......han spyr ner halva JÄVLA soffan!

Nå nu kan ni skratta högt åt mej!!!!

Mamma till 3!!! barn och så här dum....på riktigt!!!!

Nå nu skrubbar jag då soffan och har honom i duschen en gång till och jippiiii så spyr han igen och soffskurande blir på hälft!

Trött är jag som fan men inte kommer jag ju i säng pga allt spyande och tvättande! Imorgon ringer klockan halv 5 och på kvällen har jag ju ped kväll på dagiset!

Månne jag kommer att vara trött som fan när den dagen är över!

Kramar från spyttlandet!

Inga kommentarer: