fredag 6 mars 2009

Har jag gjort illa till en högre herre eller...?

Idag var det då dags på morgonen att gå och hälsa på farbror doktorn med Jonathan Rafi!
Hans feber hade inte sjunkit fast han fått panadol på kvällen och på morgonnatten.
Vi fick tid först till kl. 11.40 men med en hel del småsovande så blev då klockan äntligen 11 och jag klädde på honom något tunt och lindade in honom i ett täcke.

Han låg i bilens baksäte hela vägen till doktorn för han kunde inte sitta. Jag bar honom hela tiden för han var så trött så han kunde inte gå eller stå själv. Han hade "bara" 39,4 när vi anlände till doktorn.

Diagnosen var ju lite "värre" än jag hade trott mej....jag gick ju till doktorn och väntade mej de magiska orden "Er son har en virus och inget läkemedel biter på virusar. Hem och vila med honom."
Men nu gick det inte så utan han hade var långt in i örat och lungorna hade något i sig som inte bör vara där. Vi lär ska vara lyckliga att vi kunde börja en antibiotika kur nu genast så att detta inte ledde till lunginflammation.

Oj då! Var det så farligt?

Nå nu fick han då utskrivet; Kefexin 100mg/ml, Pronaxen 25mg/ml, Otrivin 1mg/ml, Sir ephidrin paediatric och Locacorten vioform 0,2mg/ml+10mg/ml.

Är det någon annan som tycker att han fick lite för många recept på en gång? Allt detta ska tas mellan 2 - 3 ggr/dygn!!!!!

Hoppas att han nu ska bli frisk efter detta!!!!

Men, men......Rebecca ringde till Pavel runt kl. 11 idag och grät. Han hämtade henne hem från skolan genast och när jag kom hem med Jonte från läkaren så kollade jag henne och då hade hon också över 39 graders feber. Hon har ont i halsen och hostar mycket hon med!

Det fanns ingen tid till läkaren mera idag när jag ringde för att boka åt henne utan jag skulle gå till barnkliniken om hon blir sämre. Tur så hade jag Pamol F hemma åt henne i alla fall!

Hoppas nu bara att ingen mer blir sjuk i vårt hus nu för då kollapsar jag! Jag behöver mera sömn efter min tentperiod och nu får jag ingen sömn alls när Jonathan Rafi inte kan sova liggande för att han hostar så mycket. Han sover i min famn på mitt bröst när jag sitter om natten. Jag har aldrig lärt mej att sitta och sova så ni kan tänka er hur mycket sömn jag får just nu! He he!!Buäh!

Imorgon är det på Arcada en bra föreläsning som heter "Den professionella pedagogen" och dit har jag bokat en plats...jag går dit fast ögonen sku hoppa ut! Pavel är hemma på dagen och jobbar hela natten så jag har sk "ledig tid".

Hoppas att jag får många nya bra ideér därifrån...det var en svensk föreläsare och de har ju ofta många nya ideér!

Anu ska ha en "bytesdag" hemma hos sej på söndagen...hon sku bjuda på vegeärtsoppa och jag sku så gärna vilja gå dit! Hoppas jag kunde gå för en timme åtminstone...måste hitta på ett sätt att muta Pavel.....<3 .

Nu ska jag äta lite indisk mat och njuta!

Inga kommentarer: