tisdag 3 mars 2009

Sjuka ungar... :(

Hejsan svejsan i lingonskogen! Så sa alltid min mamma förr. Vet inte om det passar att säga det idag men ville nu bara verka lite positivare än vad jag i verkligheten är.

Nu har då Rebecca mått lite krassligt sedan fredag kväll eller på lördagen hade hon mera sjukt i magen o gnällde än mot fredagen.
Hennes temp är i underläge. Hon hade som mest 35.4, vilket ju är lite för lågt. Hon har skakat och frusit o haft en krampande mage. Nu är hon på bättringsväg när lillgubben då i sin tur börjar bli krasslig.
Förra natten hade han feber o idag bara lite stegring men han går omkring o nyser och pyser i ett.
Fast jag ska inte gnälla för Pavel har varit hemma o skött om barnen tills idag på eftermiddagen. Nu sitter jag hemma med dem o när Robin kommer har han lovat vara barnvakt så att jag kan åka snabbt iväg o vattenspringa i en timme med Marion och Pipsan. Det ska bli så skööööönt!

Nu har Pavel hämtat pizza hem till ungarna och jag har fått en kaffekopp i min hand så livet leker för en stund i alla fall.

Jag var ute idag i snöstormen på dagiset och visst var det skönt o vackert men när all snö blåste rakt i ansiktet så att munnen o näsan fylldes. Men tokig som man är så var jag ute i 45 min med barnen och njöt. Man blev ju pigg i alla fall.
En skön kväll till alla!

Inga kommentarer: