tisdag 31 mars 2009

Huh huh...då va denna dag över!

Jag hade min första kvällstur på praktikperioden ikväll. Allt gick bra och patienterna lever än! ;)

Jag bytte blöjor, matade och bytte till "nati" kläderna, gav mediciner och var på glatt humör! Behövdes inget mer!!!

Jag kom hem och hittade 3 barn som gnällde över sjuka magar för att de spydde eller hade spytt.

Just nu har jag Jonathan på bättringsväg...hans bröd har hållits inne läääänge!
Robin spyr som bara dem och är halvdöd!!!!
Rebecca gråter och skriker och spyr! Magen värker och hon mår ordentligt skit just nu!

Tur så har jag haft Pavel hemma med dem så jag har kunnat praktisera. Ibland är han nog guld värd......JAG SA IBLAND!

Imorgon har jag igen kvällstur och alla ungarna stannar hemma. Efter det här så börjar mina morgonturer igen.....zzzzzzzzzznark..... :o

Det är andra veckan på gång nu av mina 5 veckor på sjukhuset och inte har det givit mej än åtminstone en sådan känsla att jag skulle byta bransch. Det är för sorgligt för mej! Visst är det bra med nya vindar i ens liv men den här vinden blåser inte mer.

Jag borde och köpa Hello Kitty present till Jonna före fredagen också....hon har ju 3 årskalaset på lördagen....viktig dag och lilla prinsessan måste få Hello Kitty om hon bara ääääälskar det.

Nu ska jag försöka få lite ro och lite sömn före Pavel rusar in igen mitt i natten. Tur så behöver ingen av oss stiga upp väldigt tidigt imorgon...några timmar mera sömn kan göra susen.

GOD NATT!

Inga kommentarer: