onsdag 4 mars 2009

Sjukperioden är över! JIPPIIII!

Nu är då helvetet över för en tid och sedan får man se för hur länge!

Jonathan Rafi är utan feber och har energi som bara den. Han pratar i ett och man får honom inte tyst!

När jag försökte få honom till sängs ikväll så drog han igenom både Blinka lilla stjärnan och Jag öppnar fönstret och tittar ut-sången. Han är ju så "GULLÅ" när han sjunger men hemska mamma som ju försöker få sin son att sova och hålla god min är DUM tycker sonen när han inte får sjunga mer utan ska stänga sina ögon efter att mamma sagt till för 50nde gången redan.

Inte har barnen ett enkelt liv heller må jag säga. De ska prata när vuxna säger och de ska vara tysta när vi ber dem om det. Sjunga ska de på befallningen men däremellan lyda och inte säga ett pip. Fast mina barn fungerar inte riktigt som så!

Jag läser en bra bok just nu..." OM BARN OCH STRESS" av Ylva Ellneby. Hon kan skriva så bra om barn att det är ett nöje att läsa den. Jag har inga tenter på kommande men ville inte stoppa infoflödet till mina stackars nakna celler i min hjärna så jag valde att läsa om något som gäller min vardag och som kanske....kanske kan hjälpa mej under kommande höst i skolan...man vet aldrig!

Imorgon då en skoldag igen. Östracentrums Prisma öppnar och mina barn är friska!
Vad mer kan man kräva av en bra start på imorgon?

Nu godnatt och sov gott allihopa!

Inga kommentarer: