söndag 16 januari 2011

Hemgjorda burgare är godare än köpta!!!

Idag har jag då igen kört omkring och inhandlat mat inför kommande veckan. Mitt i allt haandlande kom jag på att vi inte haft hemgjorda hamburgare på evigheter.

Nu blev det bråttom att gå tillbaka till kötthyllan och andra hyllorna för att inhandla allt som behövs till burgaren.....o sen all fyllningen till burgare....härlig sallad, paprika, tomat, gurka mm.......ååååååh vad det var gott!!!!!

Barnen valde att de ville ha hamburgare med fransk potatis så jag la en liten påse i ugnen till. Detta var snabbmat gjord hemma och så mycket godare.

Sedan blev deet en liten "bysrunda" till en kompis på glögg och ostkaka o sen tillbaka hem med den yngsta och ut med hunden på länk.

Men ikväll var det kallt.....otroligt kallt....det visade -19.2 på mätaren men det kändes mycket kallare.....mina lår, ben och rumpan var helt genom frysta....jag hade totalt röda ben....kändes otäckt men om man e så dum att man inte klär på dej tillräckligt så får man väl skylla sej själv....eller nåt sånt ;)

Skönt var det ju att gå efter så mycket ätas men kyligt blev det....tyvärr så är jag så envis att om jag påbörjat något så går jag inte tillbaka hem igen före jag är klar....fryser eller inte så går vi på en lång länk med Rex. Brrrrrr!!!!!

Men nu vet jag bättre tills nästa gång ;)

Nu har jag spenderat en lång tid på Facebook och nu på bloggern så tycker att det är tid att slänga sej i säng o snarka gott bredvid mina snarkande barn.


God natt allihopa!!!

Inga kommentarer: