onsdag 4 februari 2015

Blev en annorlunda dag idag :-(

Runt kl 4 imorse hände det som jag absolut inte ville. :-( Vaknade med en otrolig magvärk. Jag fick krypa till toaletten. Magen värkte och värkte och sedan kom illamående.

Jag kröp iväg till duschrummet och låg på golvet med varmvatten sprutande på min mage när spyattacken kom. Efter det var det bara nerförsbacke. Jag kom upp på benen runt kl 6.30 då jag kunde gå och hämta ett ämbar och min telefon så jag kunde sitta på toan med ämbar i famnen och ringa till jobbet. 

När samtalet är över kommer nya spyattacken och min telefon flyger in i ämbaret i misstag före jag hunnit trycka av samtalet (förlåt Pia ifall jag spydde dej i örat) och nu har jag ingen telefon för tillfället!

Här har jag spenderat många timmar inatt och idag. Magen värker något än. Provade att äta smörgås men det resulterade i 5 gångers tömning så spyandet tycks ha gett med sej men diarren har stannat på besök. 

Magvärken är värst men jag har en värmekamin som så gärna hjälper mej just nu......
Han håller mej varm men hans gäspningar är lite störande och hans pruttar luktar något men det är väl sådant jag kan leva med idag.

Nu tillbaka och sova en stund och hoppas magvärken ger med sej så jag får lite sömn. 

Jag har bara en önskan idag och det är att JAG VILL PÅ JOBB! Jag hatar att vara sjuk och hemma. Uttråkad och irriterad mamma som inte orkar göra något med sina barn fast tur i oturen är att just nu är 2/4 sjuka så pojkarna får sköta flickorna idag :-D

Håll er friska och hoppas ni inte får denna magsjuka. 


Inga kommentarer: