måndag 2 februari 2015

Hemmadag :-(

Idag blev ett en överlopps hemmadag för mej när Junior spydde imorse. Vi är hemma imorgon än när han inte ätit så bra och än har han ont i magen.

Vi har haft en riktig sjukstuga hos oss efter nyåret. Jag har varit sjuk o alla tre barnen också. Av och till med olika flunssor. Inget roligt alls men ändå något man kan förvänta sej med mitt jobb. Jag jobbar ju med sådant jobb att bakterierna kryllar plus att de två yngre bär med sej bakterier från skolorna. Hoppas bara att det snart ska vara över och vi kunde leva en normal vardag igen. :-)

Idag har jag också varit trött så lunchen blev en tonfisksallad och middagen blev allt halvfabrikat med en god sallad till. Tvättmaskinen har jag orkat fylla och tömma och likaså diskaren men där tog sedan krafterna slut. Jag har till och med tagit en tupplur idag vilket absolut inte händer i vår familj!

Snöar gör det fortfarande där ute. Ibland som stora flingor och ibland som slask, men vita är vyerna än :-D

Imorgon ska jag ringa egen tid till arbetshälsovården pga mitt vänstra knä som inte gillar squats. Varje gång jag niger ner och jobbar mina lårmuskler och rumpa känns det som en kniv sku vara instucken i mitt knä och till kvällen är värken så hård så jag måste ta värkmedicin för att få sömn. Men attan den som ger sej, så jumppar gör jag än.

Nej nu ska jag lata mej lite mer och skrolla bland olika bloggar. Tror jag börjar med Bellas blogg (BellavillaAlen tror jag bloggen heter) idag. Hon har säkert bakat något gott igen :-) Om du råkar läsa detta någon gång Bella vill jag tacka dej för alla ljuvliga recept du lägger upp. Snålvattnet rinner alltid och intresset för bakning stiger i höjderna när man läser din blogg.

Och till er andra som råkar hamna in på min blogg, ha en riktigt skön kväll och njut av alla stunder i ert liv, dåliga och bra, det är dem som gör att ni är den ni är och YOU ROCK!!! :-D

Min halvfärdiga middag....och...

Min lunch




Inga kommentarer: