torsdag 26 februari 2015

Eddy och Freddy


Min yngsta son har blivit otroligt god vän med sin klasskamrat. De brukar ganska ofta komma hem till oss efter skolan där de spelar på xboxen eller leker med mjukisdjur.

Mjukisdjur leken brukar lekas i min säng där mjukisdjuren Eddy och Freddy är huvudrollerna. De är två rävar som jag köpt från Ikea och det är mitt bästa köp någonsin.

Dehär pojkarna är andra klassister men de är så duktiga på att leka tillsammans. De skrattar, fnittrar och använder sin otroliga fantasi i leken.

Jag är så glad att min son har hittat en så god vän och att han får och kan leka med mjukisdjur och inte blir framför tvn i timmar varje dag jag är på jobb.

Jag vet inte vad ni andra mammor tycker men jag vill att mina barn ska få leka och använda sin fantasi så länge de bara kan. Jag är av den åsikten att barn ska få leka och ha roligt tillsammans utan att det ska finnas en åldersgräns. De behöver inte bli vuxna så snabbt i min familj men de behöver nog kunna lära sej saker för det. De kan klä på sej, sköta om sej själva, lära sej rätt och fel, ta ansvar, kunna bete sej bland andra människor, empati, etik och glädjen i livet.

Om någon annan är av annan åsikt får ni gärna kommentera!

Detta var mamman i mej som nu bloggade och inte dagis arbetaren.

Ha en skön kväll och sov gott allihopa!

Huvudrollerna i pojkarnas lek just nu 😃

Inga kommentarer: