söndag 8 februari 2015

Mat o nippor

Idag har då varit en dag med både god mat, jo jag skryter nu men jag gjorde god mat idag och sedan har jag fått dåliga nyheter.

Tvätten har snurrat sej ren ett par gånger o diskmaskinen har gjort sitt jobb under tiden jag har kokat ihop en grönsaksbädd med matgrädde och kyckling på i ugnen. Till det åt vi mörkt ris men idag gjorde jag efterrätt vilket vi inte haft på länge.....fruktsallad!!

De var det goda från idag. Det dåliga var att Junior har skrapat sin kropp igår och idag konstant. Han har atopisk hy men när jag började kolla honom så såg det ut som om han fått märkärupi. Jag vet inte det riktiga namnet på svenska tyvärr.

Så nu måste jag ringa efter läkartid till imorgon och sedan börjar salvandet och medicinätandet för honom.

Dottern hade samma som ung me vi har inte haft det på flere år.

Det kommer när man skrapar med smutsiga händer på sårig hud. Huden får en gulaktig hinna på men klådan ligger i och då skrapar man ju mera och det infekterade området blir bara större och större.

Sku det kunna vara svinkoppor det heter på svenska?

Så idag putsa jag ordentligr och håller huden täckt så han inte kommer åt klådan och imorgon tar vi nästa steg men det blir säkert en dag hemma från skolan för honom vilket han är förbannad över men annars kan han smitta ner flere.

Ha alla en skön söndag. Nu ska jag och jumppa lite på sovrumsgolvet när jag inte kommer iväg till gymmet ikväll.

Inga kommentarer: